Handel internetowy: perspektywy i wyzwania

platnosci-w-roznych-walutach-dotpay

Trudno dziś o dynamiczniej rozwijającą się gałąź gospodarki niż sprzedaż towarów i usług przez Internet. To właśnie w Internecie najłatwiej znaleźć dziś klientów, ale też stracić, jeśli nie nadąża się za szybko zmieniającymi się trendami. Jakie są największe wyzwania stojące przed e-sprzedawcami?

Klient internetowy to klient specyficzny. Jest wymagający, do perfekcji opanował sztukę smart shoppingu, czyli wybierania najkorzystniejszej oferty. Myśli i kupuje globalnie, nie ogranicza się do oferty rodzimych sprzedawców. Bywa kapryśny i może zrezygnować z transakcji w ostatniej chwili, jeśli coś odciągnie jego uwagę lub jeśli uzna, że proces zakupów nie jest wystarczająco zoptymalizowany. Jak go przyciągnąć do swojego sklepu i nie stracić?

Oto trzy najważniejsze wskazówki:

Myśl globalnie

E-handel nie zna granic. Dziś jednym kliknięciem można zamówić towar z dowolnego miejsca na świecie. Twoimi klientami są więc nie tylko rodzimi konsumenci, ale wszyscy użytkownicy Internetu. Dlatego jednym z najważniejszych czynników wpływających na sukces e-sklepu, jest wprowadzenie możliwości płacenia w walutach obcych. Euro i dolar to absolutna podstawa. Operator płatności internetowych Dotpay oferuje aż trzy modele rozliczeń walutowych:

  • przyjmowanie płatności w walutach obcych,
  • w walucie karty (obejmuje aż 32 waluty),
  • oraz SEPA – dodatkowy kanał, umożliwiający przyjmowanie przez e-sklep płatności w EURO, szczególnie ceniony na rynku europejskim.

Optymalizuj

Komfort – to słowo najlepiej definiuje potrzeby e-konsumenta. Zakupy mają być wygodne i intuicyjne. Żadnych zbędnych kroków, jak najmniej kliknięć. Dlatego tak istotna jest optymalizacja ścieżki płatności. Wpisywanie numeru karty kredytowej, żmudne wypełnianie kolejnych rubryk w poleceniu przelewu? To może skutecznie zniechęcić klienta do sfinalizowania transakcji. Dlatego Dotpay oferuje skróconą ścieżkę płatności zintegrowanych z kontem bankowym lub kartą kredytową. Wystarczy tylko potwierdzić transakcję, by zakupy zostały opłacone.

Odraczaj

Czekanie – tego współcześni konsumenci nie lubią najbardziej. Nie chcą czekać z zakupami, aż uzbierają wystarczającą kwotę. Dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się płatności odroczone i ratalne oferowane przez Dotpay. W pierwszym przypadku klient otrzymuje towar od razu, a płaci w ciągu 14 dni od sfinalizowania transakcji, bez żadnych dodatkowych opłat. W drugim przypadku Dotpay przekierowuje do uproszczonego formularza płatności ratalnych. Wystarczy 15 minut, by klient otrzymał decyzję z banku. To szczególnie istotne dla sklepów oferujących kosztowne towary i usługi. Możliwość skorzystania z płatności ratalnych znacząco zwiększa liczbę potencjalnych klientów.

Dodaj komentarz