O czym zapominamy prowadząc firmę transportową?

e-import.pl – Import towarów z Chin i nie tylko - O czym zapominamy prowadząc firmę transportową?wtorek, 23 października 2018 16:40   Komentarzy: 0

Na pewno przynajmniej raz słyszeliście o tym, że branża TSL (dla tych, którzy nie znają tego skrótu — transport spedycja logistyka) to idealne miejsce na zakładanie biznesu od zera. Zleceń przecież nie może zabraknąć, gdyż tak naprawdę zawsze ktoś, gdzieś będzie potrzebował przewiezienia danego dobra z punktu A do punktu B.

Czemu więc nie mielibyśmy tego zrobić, za naszych potencjalnych klientów? Zanim jednak udacie się do CEIDG, warto wziąć pod uwagę problemy, które możemy napotkać na naszej drodze do udanych zleceń! Partnerem artykułu jest firma transportowa Bitlogistics.

Konkurenci

Zaczniemy od czegoś, co wydaje się pozornie oczywiste, jednak zdaje się, że czasami o tym zapominamy. O czym mowa? Mianowicie o konkurencji. Jednym z powodów, dla którego polscy gracze na rynku TSL mają tak silną pozycję, jest położenie naszego kraju na mapie Starego Kontynentu. Samo centrum Europy to świetna lokalizacja na realizację zleceń praktycznie w każdym kierunku świata. To bardzo łatwe do zauważenia i możesz mieć pewność, że nie umknęło to uwadze twoich konkurentów. Ich ilość może pokonać wiele osób marzących o zdobyciu dominującej pozycji na krajowym rynku!

Odroczone płatności

Skoro już mówimy o Twoich klientach, to nie tylko w Polsce branżą zmaga się z „problemem” odłożonych płatności. To dość częste, że kontrahenci odkładają poszczególne należności dla nas i utrudniają nam utrzymanie płynności finansowej. Tak naprawdę poza kolejnymi ponagleniami nie możemy zrobić zbyt wiele. Taka sytuacja bywa zabójcza nie tylko dla firm rozpoczynających swoją przygodę z branżą, lecz również dla poważniejszych graczy!

Prowadzenie firmy

Utrzymamy się przy kwestii pieniędzy, nie sposób nie poruszyć kwestii kosztów prowadzenia firmy. Zastanówmy się nad tym, co będzie kosztować najwięcej. Zaczniemy od zakupu i późniejszej eksploatacji i serwisu pojazdów. Gdy dodamy do tego pensje pracowników, aktualne ceny paliwa czy nawet ewentualnego wynajęcia powierzchni magazynowych od innego podmiotu, zbiera się pokaźna suma pieniędzy, która będzie opuszczać nasze firmowe konto bankowe. Upewnij się, że masz wystarczające fundusze, aby poprowadzić swoją działalność przez najbliższe kilka miesięcy.

Podsumowanie

To jednak tylko część z problemów, które możesz napotkać. Nie ma co się jednak zrażać i pamiętaj o tym, że nie tylko my się z tym zmagamy. Nawet najwięksi gracze na rynku muszą na co dzień zmagać się z tymi kwestiami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Consulting Chiny – profesjonalna pomoc w kontaktach biznesowych z Państwem Środka

Coraz więcej polskich przedsiębiorców poważnie rozważa możliwość sprowadzania towarów w Chin. Państwo Środka jest obecnie jedną z najważniejszych potęg gospodarczych...

Zamknij