Najczęstsze problemy spedytorów – jak je rozwiązać dzięki WEBFLEET?

Najczęstszym problemem, z jakim muszą się zmagać spedytorzy, są nieprzewidziane sytuacje na drodze, które potrafią zniweczyć nawet najlepszy plan logistyczny. Najczęstszą przyczyną zmiany trasy przez kierowców jest brak wiedzy o aktualnej sytuacji na drodze: korkach, wypadkach, robotach drogowych i innych nieprzewidzianych zdarzeniach. W efekcie dochodzi do opóźnień w dostawach, co skutkuje niezadowoleniem zleceniodawców i naraża firmę na utratę kontraktów. Innym problemem jest fakt, że wydłużenie trasy powoduje wzrost kosztów paliwa, co dodatkowo zwiększa koszty działalności przedsiębiorstwa.

Rozwiązania telematyczne –  idealne dla spedycji

Najefektywniejszym sposobem uniknięcia wymienionych problemów są nowoczesne rozwiązania telematyczne oparte o efektywne systemy informatyczne, przystosowane do wyzwań związanych z transportem. Zapewniają one dostęp do stale aktualizowanych danych o sytuacji na drodze zarówno kierowcy, jak i spedytorowi, ułatwiając jednocześnie komunikację między nimi. W razie jakichkolwiek problemów pozwalają na błyskawiczne wytyczenie nowej, optymalnej trasy, co pozwala znacznie zredukować koszty dojazdu.

Czym jest WEBFLEET?

WEBFLEET to intuicyjny i łatwy w obsłudze system zarządzania spedycją, który współpracuje z większością popularnych urządzeń, jak tablety, smartfony czy iPhony. Dzięki jednemu dotknięciu pozwala uzyskać dostęp do najważniejszych informacji biznesowych, takich jak monitorowanie pojazdów na mapie, obserwowanie ruchu na trasie i wykrywanie ewentualnych utrudnień. System śledzi także stan bieżących zamówień oraz przesyła automatyczne informacje o zmianie ich statusu.

WEBFLEET – korzyści dla firmy

Telematyczny system WEBFLEET umożliwia przedsiębiorcy czy menadżerowi sprawowanie nadzoru nad wszystkimi jednostkami transportowymi i zleceniami o dowolnej porze dnia i nocy, niezależnie od faktu, czy osoba zarządzająca znajduje się w firmie czy poza nią. Główną zaletą WEBFLEET jest możliwość monitorowania pojazdów i szacowanie ich odległości od celu, szczegółowego określania początku i końca trasy, czasu podróży, przebytych odległości itd. Wgląd w te wszystkie dane pozwala na optymalizację trasy, a co za tym idzie – także kosztów spedycji. System sam generuje i wysyła powiadomienia odnośnie wskazanych stref, do których zbliża się pojazd, jak również umożliwia planowanie trasy po uwzględnieniu różnych problemów, które mogą się na niej pojawić. WEBFLEET posiada również narzędzia do monitorowania statusu zleceń i zarządzania nimi oraz usprawnia komunikację z kierowcami za pomocą tekstowych, automatycznych powiadomień.

Dlaczego klienci wybierają spedytorów korzystających z WEBFLEET?

System WEBFLEET znacznie ułatwia współpracę z klientami – stały monitoring pojazdów pozwala na efektywne informowanie o aktualnym stanie zamówienia, zanim jeszcze pojawiające się na trasie problemy znacząco wpłyną na opóźnienie dostawy. Przekazywanie klientowi najnowszych danych o oczekiwanej przez niego przesyłce sprawia, że przedsiębiorstwo jest postrzegane jako bardziej solidne i godne zaufania. Sprawny system zarządzania sprawia także, że firma staje się bardziej dyspozycyjna i świetnie radzi sobie z niespodziewanymi zleceniami.

Wdrażanie rozwiązań telematycznych efektywnie usprawnia funkcjonowanie firmy, ułatwia przepływ informacji na linii kierowca-spedytor-klient, redukuje ryzyko wystąpienia błędu, przyspiesza czas wykonywania poszczególnych zadań oraz pozwala na automatyzację wielu procesów, w wymierny sposób podnosząc jakość świadczonych usług transportowych i pozwalając na znaczne oszczędności. Nowoczesne metody zarządzania za pomocą telematyki to niewątpliwie przyszłość branży transportowej, w którą warto inwestować.

Źródło: TomTom – Monitoring pojazdów

Dodaj komentarz