Logistyka dla sklepów internetowych – jak wybrać najlepsze rozwiązanie?

e-import.pl – Import towarów z Chin i nie tylko - Logistyka dla sklepów internetowych – jak wybrać najlepsze rozwiązanie?środa, 28 listopada 2018 16:49   Komentarzy: 0

Prowadzenie sklepu internetowego to niełatwy biznes. Właściciel sklepu internetowego już na samym początku działalności staje przed wieloma trudnymi wyborami. Jaki model logistyczny wdrożyć w firmie? Jak wybrać najlepsze rozwiązanie?

Logistyka dla sklepów internetowych – jakie wyróżniamy modele logistyczne?

Najpopularniejsze modele logistyczne wdrażane w sklepach internetowych to:

  • Własny magazyn
  • Pseudo-Just-In-Time
  • Dropshipping

Pierwsza z tych opcji, czyli własny magazyn, została zapożyczona z technik zarządzania sklepem stacjonarnym i wiąże się z tym, że zamówienia realizowane są wyłącznie w oparciu o towary, które są na stanie magazynu. Plusem tego rozwiązania jest szybkość dostawy i uniezależnienie od dostawców, ale minusem jest konieczność posiadania dużej powierzchni magazynowej oraz inwestycji w towar, który może się okazać nietrafiony.

Drugi model, Pseudo-Just-In-Time to najpowszechniejszy model stosowany w e-commerce. Towar zamawiamy u dostawcy dopiero wtedy, gdy otrzymamy na niego zamówienie. Dzięki temu zminimalizowane jest ryzyko związane z nietrafionym asortymentem, niższe są także koszty związane z prowadzeniem magazynu. Minusem tego rozwiązania są opóźnienia dostaw, przez które towar nie zawsze dociera do naszego sklepu na czas, co z kolei przedkłada się na opóźnienia w dostawach do klientów i ich niezadowolenie.

Ostatni z modeli, dropshipping to model podobny do Pseudo-Just-In-Time, różniący się tym, że dostawca wysyła towar bezpośrednio do klienta, a nie do naszego sklepu. Dzięki temu realizacja zamówienia przebiega szybciej. Popularność tego modelu logistycznego wciąż rośnie, co doprowadziło do niemałych ewolucji w zakresie działań logistycznych w e-commerce.

Outsourcing usług logistycznych w e-commerce

Coraz więcej firm odchodzi od popularnych modeli i decyduje się na outsourcing usług logistycznych. Dzięki współpracy z doświadczonym operatorem logistyki, cały proces sprzedażowy ulega usprawnieniu i przyspieszeniu. Twoje produkty są dostarczane do magazynu, pakowane, przygotowane do wysyłki i wysyłane wprost do klienta. Brzmi świetnie, prawda? W Polsce jedną z uznanych i doświadczonych firm, które zajmują się profesjonalną obsługą procesów logistycznych dla sklepów internetowych, jest AltMasterLogistyka. Zlecając usługi logistyczne zewnętrznej firmie, możesz skupić się na marketingu oraz sprzedaży i rozkręcić biznes, to najlepsze rozwiązanie dla Twojego sklepu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Najczęstsze problemy spedytorów – jak je rozwiązać dzięki WEBFLEET?

Najczęstszym problemem, z jakim muszą się zmagać spedytorzy, są nieprzewidziane sytuacje na drodze, które potrafią zniweczyć nawet najlepszy plan logistyczny....

Zamknij